In termeni de marketing in industria de beauty, produs-cosmetic „natural”, „organic”, „vegan” sau „bio” inseamna captarea atentiei consumatorului, strigand „Heeey, sunt cea mai buna alegere a ta din toate de pe raft!”. In termeni de sanatate, doar unul dintre ei poarta distinctia calitatii, celelalte fiind cuvinte goale, dar cu ambalaj bun.
Din misiunea Academiei GWS Organic Beauty Center face parte protejarea frumusetii femeii sub toate formele ei, de aceea se pune accentul pe frumusete organica certificata. Se doreste o apropiere de natura si crearea unei experiente cu adevarat memorabile pentru femeia moderna din ziua de azi, de aceea produsele acestora vegane, precum Mastey, Naturigin sau Natulique detin certificari recunoscute pentru beneficiile lor in industria cosmetica.
Care sunt principalele diferente dintre un produs organic si un produs natural?
Un produs organic este in primul rand certificat, acest lucru fiind o garantie a calitatii, spre deosebire de un produs declarat natural, care nu este atestat in nici un fel din punct de vedere legal. Un produs organic apare intotdeauna insotit de etichete semnalizatoare, iar cele care nu prezinta, sunt departe de ceea ce promit a fi. Atunci cand cumperi un produs organic, firma producatoare isi asuma ca acesta nu a fost tratat chimic, ca a fost produs sub reguli igienice stricte, fara pesticide si fertilizatori si fara organisme modificate genetic. ECOCERT, USDA Organic, Green Salon, HACCP sau TUV sunt doar cateva exemple.
Termenul de natural a fost printre primele concepte de marketing induse pe piata odata cu semnalele autoritatilor asupra populatiei de a avea un stil de viata mai sanatos. Un produs natural este acela care contine ingrediente naturale, dar pana la urma si formaldehida poate fi inclusa in compozitia produselor cosmetice in stare naturala si este nociva pentru corpul nostru. 30% dintre ingredientele continute de un produs natural cosmetic sunt sintetice,pentru a mentine termenul de valabilitate de aproape 1 an si pentru a anahila efectul bacteriilor.
Insa chiar si in cazul produselor declarate si recunoscute organic, intervine o clasificare de care e bine sa tii cont cand iti alegi urmatoarea vopsea de par, de pilda:
- 100% produs organic – acesta contine doar ingrediente certificate organic
- Organic – produsul contine 95% ingrediente organice
- Made with organic ingredients – Realizat cu produse organice – produsul contine cel putin 70% ingrediente organice
In cazul produselor naturale, multe ingrediente pot reactiona diferit in functie de organism, astfel ca daca prietena ta foloseste acea crema pe baza de extract de galbenele, tie ti-ar putea provoca o reactie adversa, in functie de cum primesc celulele nutrientii. Si tutunul este natural, dar nu l-am prefera in compozitia produselor cosmetice.
100% natural reprezinta pentru companiile cosmetice intrarea pe piata de larg consum, insa ceea ce lipseste in atribuirea unei calitati superioare este faptul ca acestea nu detin studii referitoare la impactul asupra organismului. Stim doar ca sunt bune, pentru ca si bunicile noastre le foloseau.
Certificarea BDIH atesta un produs natural, dar nu organic. Standardul asigura ca produsele nu au fost testate pe animale si este un standard exigent ce nu permite includerea niciunui compus petrochimic in cadrul produsului. Atentie! Un produs cosmetic fara parabeni nu este obligatoriu sa fie si organic!
Cum recunosti un produs organic?
Lasa-te inspirata de simturi. Daca produsul iti raspunde la intrebari precum: de unde provin ingredientele? Cum s-a realizat productia? Cum s-a realizat transportul? Din ce tara provine? Are etichete de certificare organica?, atunci te indrepti catre un produs calitativ. Este foarte important ca produsul sa aiba sursa pura – de exemplu uleiul de argan sa fie cultivat dupa agricultura ecologica, fara pesticide si insecticide.
Un exemplu este vopseaua vegana, ce nu contine gluten, iar sistemul de colorare este unul non-invaziv pentru ca are la baza proteina de orez, ce confera in plus pe langa culoare si stralucire. Este total lipsita de amoniac, nu provoaca alergii si poate fi folosita chiar si de femeile gravide pentru ca nu contine hormoni, drept pentru care fatul este in deplina siguranta, iar mama in devenire radiaza de frumusete.
De multe ori insa, campaniile de marketing agresive conduc consumatorul direct la raft si de aici la casa de marcat. Este esentiala intelegerea etichetei produsului, pentru ca unele produse se declara a fi organice cu doar 1% ingrediente de provenienta organica. Desigur, sunt putine si vor atrage atentia prin pretul foarte scazut, fiind o capcana pentru clientii grabiti.
Imagineaza-ti ca ai in fata doua creme identice – pe una dintre ele scrie „organic” si pe cealalta scrie „natural”. In ideea in care folosesti in rutina cosmetica zilnica doar produse de calitate superioara, pe care o alegi? Daca vrem cu adevarat sa cumparam produse de calitate, trebuie sa ne uitam la ingrediente si certificarile de pe ambalaje. Asta nu numai pentru corpul nostru, dar si pentru garantia unui trai mai verde a generatiilor viitoare.
Academia GWS Organic Beauty Center distribuie in Romania brandurile organice pentru ingrijire profesionala certificate Ecocert, USDA Organic si Green Salon: Natulique, Mastey, Lisfactor Paris, Naturigin, Dermorganic ce fac parte din conceptul de Frumusete Organica Certificata. Pentru mai multe informatii vizitati www.gwsconcept.ro
Global Wellness System
Str. Economu Cezarescu, nr. 31B, Sector 6, 060757, Bucuresti.
Tel/Fax: +4(0)31 226.12.00
www.gwsconcept.ro